Klarna Shipping Assistant är en pluginfunktion för Klarna Checkout V3 som ger kunderna möjlighet att välja fraktsätt, utlämningsställe och andra parametrar kring sin leverans direkt i Klarna Checkout för en smidigare kassaupplevelse. 

Läs mer om funktionen här: https://developers.klarna.com/documentation/merchant-shipping/faq/

 

Om ni är intresserade av att använda KSA i er butik så börjar ni med att kontakta Klarna för att lägga till detta i ert avtal hos dem. Därefter kontaktar ni Kodmyrans support för att beställa hjälp med att anpassa mallen så att fraktsätten inte längre visas i varukorgen/kassan samt generera credentials/nyckeln som ni behöver för uppsättningen på Klarnas sida. 

 


Uppsättning i Kodmyran Commerce

Efter att ni fått uppgifterna som behövs för uppsättningen av funktionen på Klarnas sida och beställt anpassningarna av varukorgen/kassan så loggar ni in i er Klarna Merchant Portal och följer anvisningarna i det bifogade dokumentet ”klarna-ksa-guide.pdf” längst ner i denna guide. 

När ni är färdiga med uppsättningen på Klarnas sida så slutför ni uppsättningen genom att gå in i fliken ’Inställning’ -> ’Betalning’ i vår administration och klickar på modulen ’Klarna Checkout V3’ och klickar i checkboxen ’ Aktivera KSS/KSA (fraktutcheckning)’. Vårt system kommer då börja skicka information till Klarna med vikter, storlekar, fraktklasser, med mera på varje orderrad samt visa era uppsatta fraktsätt i Checkouten.

 


Observera att ni kan behöva rensa era sessions cookies i er webbläsare och/eller stänga webbläsaren för att det skall skapas en ny session innan ni kan se någon skillnad i kassan. Detta på grund av att ni kör på en cachad kassa.




Ladda ner denna guide/Klarnas guide i PDF-format: