För att kunna börja använda er utav vår inbyggda recensionsfunktion så kontaktar ni supporten för att be oss starta funktionen åt er. I och med detta bestämmer ni även själva hur utseendet av dessa skall se ut, ni kan till exempel själva välja placeringen av recensionerna på sidan. Ni väljer även själva om dessa skall aktiveras automatiskt eller om de måste godkännas av er först.

 

Hantera recensioner

Ni kan hantera recensionerna på två olika ställen, antigen genom fliken ’Recensioner’ som ni hittar på startsidan i admin (här kan ni hantera både butiks- och produktrecensioner) eller inne på produkten ifråga som kunderna har recenserat (detta gäller alltså endast hanteringen av produktrecensioner).
Den hanteringen ni kan göra är att ändra texten i recensionen, aktivera och avaktivera, radera och svara på recensionen. Spara era ändringar genom att klicka på knappen ’Ändra’.
Ni kan inte ändra namnet på kunden som recenserat eller ändra betyget de angivit.
 Ni kan även skapa en xml-fil som ni kan ladda upp i Google Merchant, denna skapar ni i fliken ’Recensioner’ som ni hittar i administrationens startsida.


 

Observera att detta är en mallanpassning som görs, vilket alltså är en beställning som vi fakturerar per arbetstimme.



Ladda ner denna guide i PDF-format: