I denna flik finner ni länkar till olika platser i administrationen där ni kan sätta upp olika erbjudanden eller deals. 

Observera att dessa funktioner inte ingår utan måste beställas då det krävs justeringar samt eventuella tillbyggnader i er designmall. För mer information kring detta, kontakta vår support för hjälp. 

 

 

Kampanjarea

Med denna funktionen så kan ni hänvisa till en specifik kategori direkt på förstasidan genom att visa vissa produkter ifrån kategorin och en knapp för att direkt ta sig dit. Denna kan användas vid speciella högtider, som till exempel farsdag, för att leda kunderna till den kategorin som passar inför detta. 


Inställningarna för kampanjarea hittar ni i fliken ’Design’→’Förstasidan’→’Kampanjarea’.
Här väljer ni sedan vilken kategori ni vill koppla till arean på förstasidan, genom att skriva in kategorins id i fältet ’Ange kategoriId’. Vilket id en kategori har ser ni inne på en kategoris basinformation.
Välj sedan vilket språk detta skall vara på och fyll i beskrivningstexten.
Denna kan aktiveras och inaktiveras precis som ni själva behagar.
Glöm inte att spara innan ni avslutar. 

 


Dagens-/Veckans deal

I och med beställningen så får ni själva även bestämma placeringen av dessa, då man kan ha dem på fler ställen i shopen än endast förstasidan. Vad dessa gör är alltså att de, dagligen eller veckovis, lägger upp ett erbjudande på en produkt, dagligen eller veckovis, med den rabattsumma ni valt. Produkterna ändras automatiskt dagligen/veckovis och väljs slumpmässigt ut ur ert sortiment. Detta erbjudande kommer då synas i en ruta på till exempel förstasidan med den rabatten ni angett, och som visar en direktlänk in till produktvyn av den produkten. Man kan även välja att kombinera dessa deals med säljverktyget ’Kalender’ för att själv kunna välja vilken produkt som skall erbjudas på vilken dag.


 
Inställningarna för dagens-/veckans deal hittar ni i fliken ’Design’ → ’Förstasidan’.

  • ’Undantag produkter’ - Med detta menas alltså att ni kan välja produkter som inte kommer vara tillgängliga för denna rabatt, dessa nämns då med hjälp av produkternas artikelnummer och separeras med kommatecken. 
  • ’Ange rabatt (i %)’ - Rabatten ni anger i detta fält dras alltså automatiskt av ifrån produktens ordinarie pris den dagen som detta erbjudande är tillfälligt. Det rabatterade priset kommer då synas i röd text bredvid det ordinarie priset som är överstruket. 
  • ’Lönsamhetskontroll’ - Med detta val i klickat så kommer systemet förhindra att produkter kommer säljas utan lönsamhet, till exempel om rabatten vore för hög för en produkt och det rabatterade priset skulle bli mindre än inköpspriset. 
  • ’Lagersaldo-kontroll’ - Med detta val i klickat så kommer systemet endast använda sig utav produkter som finns i lager. 
  • ’Aktiv’ - Denna kryssruta måste vara i klickad för att detta erbjudande skall synas i er shop. 
  • ’Välj ny produkt vid slutförsäljning’ - Med denna i klickad så kommer systemet att välja ut en ny produkt om den ursprungliga produkten för erbjudandet tar slut.

    Ni kan även välja att skriva en text som då kommer visas i och med erbjudandet. Glöm inte att avsluta med ’Spara’. 



Ladda ner denna guide i PDF-format: