Denna guide beskriver vilka funktioner ni kan nå via admins förstasida.



Överblick

När ni loggar in i administrationen så kommer ni till fliken ’Status’ och underfliken ’Överblick’. Här hittar ni snabbnavigeringar till de logistikflikar som ingår i ert dagliga arbete så som:

  • Packa order – Detta tar er direkt till fliken ’Logistik’→’Utleverans’
  • Skicka order – Detta tar er direkt till fliken ’Logistik’→’Frakt ut’ 
  • Inleverans – Detta tar er direkt till fliken ’Logistik’→’Inleverans’ 
  • Reklamation & Retur – Detta tar er direkt till fliken ’Logistik’→’Retur/Byte’ 

 

Här kan ni även se information kring de senaste versionsuppdateringarna med länk till våra releasenotes under rubriken ’Senaste nytt’ och en knapp som tar er till våra partners aktuella erbjudanden. 

 

Under rubriken ’Statistik’ så kan ni se dagens statistik för: 

  • Antal pre-order
  • Antal order 
  • Totalt värde
  • Antal besökare (realtid)
  • Totalt Snittvärde
  • Antal order i status order
  • Antal order i status packning
  • DB (MB) storlek
  • Ni hittar även en karta för att se var era besökare kommer ifrån.

 

 

Besökare

Under fliken ’Besökare’ så kan ni se information om de kunder som just nu besöker er shop. Här ser ni kundens IP nummer, vilken sida de är inne på, deras operativsystem och webbläsare samt hur länge de varit inne i butiken. Om de har saker i sin varukorg, så kommer en röd ruta upp med produkterna i, så att ni kan se dessa. 

 

 

Recensioner

Här kan ni hantera butikens recensioner eller skapa en XML-fil som kan användas i er Google Merchant feed.
Observera att denna funktion måste beställas för att kunna användas. Mer information kring detta hittar ni i guiden ’Recensioner’. 

 

 

Tradera

Här kan du se alla auktioner som ni har upplagda mot Tradera som är slutförda men ännu inte betalade.
 Genom att klicka på den blå länken med texten ’Till Kodmyran Commerce Tradera Admin’ så kommer ni till sidan där ni hanterar era Tradera, Fyndiq och CDON kopplingar. Mer om dessa kan ni läsa om i guiderna som ni hittar på supportsidan under rubriken ’Integration mot tredjepart’.

 

 

Abonnemang

Här kan ni se alla abonnemang som inte har kunnat utföras korrekt. Systemet gör 5 försök automatiskt innan det ger upp och dessa då måste hanteras manuellt. 

 

 

 

Symboler och knappar

På administrationens förstasida så finns det en hel del knappar, symboler och texter som kan vara bra att hålla koll på. 


Se bild och lista nedanför med förklaringar på vad allt är:

 


 

  1. Direktlänk för att kontakta vår support via e-post. 
  2. Direktlänk till vår driftstatus sida för att följa upp eventuella driftfel. 
  3. Direktlänk till vår youtube sida för videoguider av funktioner och inställningar. 
  4. Direktlänk till vår supportsida där ni hittar våra manualer och guider för administrationen, shopen, kopplingar mot tredjepartners med mera. 
  5. Direktlänk till vår shop där ni kan beställa tilläggstjänster till er shop. 
  6. Telefonnumret till vår supportväxel för mer akuta ärenden och frågor. Telefonväxeln är öppen måndag-fredag 09:00-16:00.
  7. Vid användning av flera multishoppar så kan ni växla mellan shopparna här. 
  8. Vid användning av flera lager så kan ni växla mellan de olika lagerna här. 
  9. Direktlänk till administrationen för Tradera, Fyndiq och CDON. (från vår sida, inte era konton hos dessa parter) 
  10. Här hittar ni olika statistik rapporter som ni kan ta fram för er shop som till exempel försäljning- eller produktstatistik. 
  11. Användarhanteringen görs här. Här lägger ni till nya användare samt vilken behörighet/roll de skall ha i shopen. 
  12. Här klickar ni för att logga ut. 
  13. Här ser ni vilken användare som är inloggad. 
  14. I snabbsök kan ni söka efter produktnamn, kunder, artikel-/beställningsnummer, order, kolli eller kategori. 
  15. Här ser ni vad ni har för laddningstid i er shop samt vilken systemversion som ni har tillgång till. 



Ladda ner denna guide i PDF-format: